Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
|
Inregistrare grup tinta

Continut pentru intreprinzatorii care solicita asistenta in domeniul Marketing & Vanzari.

Analiza conceptelor antreprenoriatului bazat pe cunoaştere Email
Evaluare articol: / 0
SlabBun 

 

Luminiţa Hurbean

Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor
Universitatea de Vest din Timişoara

 

Într-o lume tot mai mică, guvernele recunosc tot mai mult “antreprenoriatul” şi “inovarea” ca fiind forţele care determină dezvoltarea economică şi schimbarea. Mai mult decât atât, în noul context economic global, companiile mici pot concura la nivel cu corporaţiile mari, aşa că zicala “Cel mare îl înghite pe cel mic” s-a schimbat in “Cel rapid îl asasinează pe cel lent”.

Antreprenoriatul devine o componentă fundamentală a economiei bazată pe cunoaştere datorită faptului că valoarea po+tenţială a noilor idei rezultate din cercetare şi cunoaştere poate fi cel mai bine valorificată prin IMM-uri, şi nu prin structurile economiei cu producţie de masă care au procese şi pieţe relativ cunoscute.

In lucrarea [1], D. Andretsch evidenţiază faptul că după terminarea războiului rece (anul 1990) putem vorbi de o nouă economie în care schimbarea fundamentală o reprezintă trecerea de la economia managerială la economia antreprenorială. In acest context antreprenoriatul devine o componentă fundamentală a economiei bazată pe cunoaştere datorită faptului că valoarea potenţială a noilor idei rezultate din cercetare şi cunoaştere poate fi cel mai bine valorificată prin IMM-uri şi nu prin structurile economiei cu producţie de masă care au procese şi pieţe relativ cunoscute. Economia bazată pe cunoaştere este mai fluidă, mai turbulentă, mai incertă şi are nevoie de organizaţii uşor adaptabile, fiabile, reactive şi competitive. [1]

 

Pentru acces complet la articol vă rugăm să vă autentificaţi.
Ataşamente:
Download-ează acest fișier (Lucrare_LHurbean1.doc)Lucrare_LHurbean1.doc[ ]666 Kb90 Downloads20.03.2011 14:23
 

Resurse

Consultanti

Care sunt cele mai utile resurse din Marketing & Vanzari?
 

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

2010 - 2011

Abonare Newsletter

Abonare NewsLetter

Vă puteţi abona la lista de discuţii Newsletter completând formularul de mai jos:
Puteţi alege în orice moment modificarea opţiunilor exprimate sau renunţarea la acest serviciu.