Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
|
Inregistrare grup tinta
Analiza conceptelor antreprenoriatului bazat pe cunoaştere Email
Marţi, 08 Iunie 2010 21:51

 

Luminiţa Hurbean

Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor
Universitatea de Vest din Timişoara

 

Într-o lume tot mai mică, guvernele recunosc tot mai mult “antreprenoriatul” şi “inovarea” ca fiind forţele care determină dezvoltarea economică şi schimbarea. Mai mult decât atât, în noul context economic global, companiile mici pot concura la nivel cu corporaţiile mari, aşa că zicala “Cel mare îl înghite pe cel mic” s-a schimbat in “Cel rapid îl asasinează pe cel lent”.

Antreprenoriatul devine o componentă fundamentală a economiei bazată pe cunoaştere datorită faptului că valoarea po+tenţială a noilor idei rezultate din cercetare şi cunoaştere poate fi cel mai bine valorificată prin IMM-uri, şi nu prin structurile economiei cu producţie de masă care au procese şi pieţe relativ cunoscute.

In lucrarea [1], D. Andretsch evidenţiază faptul că după terminarea războiului rece (anul 1990) putem vorbi de o nouă economie în care schimbarea fundamentală o reprezintă trecerea de la economia managerială la economia antreprenorială. In acest context antreprenoriatul devine o componentă fundamentală a economiei bazată pe cunoaştere datorită faptului că valoarea potenţială a noilor idei rezultate din cercetare şi cunoaştere poate fi cel mai bine valorificată prin IMM-uri şi nu prin structurile economiei cu producţie de masă care au procese şi pieţe relativ cunoscute. Economia bazată pe cunoaştere este mai fluidă, mai turbulentă, mai incertă şi are nevoie de organizaţii uşor adaptabile, fiabile, reactive şi competitive. [1]

 

Pentru acces complet la articol vă rugăm să vă autentificaţi.
Ataşamente:
Download-ează acest fișier (Lucrare_LHurbean1.doc)Lucrare_LHurbean1.doc[ ]666 Kb90 Downloads20.03.2011 14:23
 
Analiza relaţiei dintre antreprenoriatul bazat pe cunoaştere, inovare şi creştere economică Email
Marţi, 08 Iunie 2010 21:51

Cosmin Enache

Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor
Universitatea de Vest din Timişoara

 

 

1. Introducere în teoria modernă a creşterii economice

Creşterea economică reprezintă fundamentul dezvoltării economice, care constituie, în fond, scopul ultim al ştiinţelor economice, încă de la începuturile acestora. Căci ce altceva îşi propunea să cerceteze Adam Smith în celebrul său tratat de economie „Avuţia Naţiunilor”, dacă nu „natura şi cauzele” creşterii economice?

Conform celui mai influent studiu în domeniul istoriei creşterii economice (Madisson (2003)), în primul mileniu al erei noastre nu s-a înregistrat creştere economică, iar apoi, timp de mai bine de 800 de ani, rata anuală medie de creştere economică a economiei mondiale a fost de numai 0,5%. Care sunt resorturile care au declanşat şi au susţinut apoi creşterea economică fără precedent înregistrată în cea mai mare parte a ţărilor lumii de la începuturile secolului XIX şi până în prezent?

 

Pentru acces complet la articol vă rugăm să vă autentificaţi.
Ataşamente:
Download-ează acest fișier (Enache2.doc)Enache2.doc[ ]79 Kb78 Downloads20.03.2011 14:24
 

Concepte cheie

Programe de formare

Consultanta in timp real

Care sunt cele mai utile componente ale proiectului?
 

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

2010 - 2011

Abonare Newsletter

Abonare NewsLetter

Vă puteţi abona la lista de discuţii Newsletter completând formularul de mai jos:
Puteţi alege în orice moment modificarea opţiunilor exprimate sau renunţarea la acest serviciu.